Obchodní podmínky společnosti Corelli Design s.r.o.
- Úvodní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky v souladu s § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran v souvislosti s nákupem našich produktů (zejména kuchyní a nábytku na míru včetně montáže) a uzavřením odpovídající kupní smlouvy.
- Sortiment našich produktů je k dispozici na webové stránce www.italskekuchyne.cz nebo v našem katalogu produktů, který je dostupný na vyžádání.
Naše údaje jsou: Corelli Design s.r.o.
IČO: 171 84 967
DIČ: CZ17184967 (plátce DPH)
Se sídlem Lazaretní 925/9, Zábrdovice, 615 00 Brno
Zapsaný v obchodním rejstříku u KS v Brně sp. zn. C128993
E-mail: info@italskekuchyne.cz
-
- Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavírané mezi naší společností při výkonu podnikatelské činnosti a kupujícím, který je spotřebitelem. Spotřebitelem se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání s námi uzavírá smlouvu nebo s námi jinak jedná. Na právnické osoby nebo fyzické osoby jednající při uzavírání smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti se tyto obchodní podmínky nevztahují.
- Tyto obchodní podmínky mohou být měněny a doplňovány. Tímto ustanovením však nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Použité zkratky:
Prodávající. Prodávajícím se rozumí naše společnost Corelli Design s.r.o.
Kupující. Kupujícím se rozumí osoba, která s námi uzavírá nebo uzavřela kupní smlouvu.
Smlouva. Smlouvou se rozumí kupní smlouva uzavíraná mezi kupujícím a prodávajícím, jejíž předmětem je dodávka kuchyňského setu nebo nábytku na míru (včetně případné montáže).
Produkt nebo zboží. Produktem nebo zbožím se rozumí předmět koupě sjednaný ve smlouvě.
Webová stránka. Webovou stránkou se rozumí web na adrese www.italskekuchyne.cz.
Občanský zákoník. Občanským zákoníkem se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Zákon o ochraně spotřebitele. Zákonem o ochraně spotřebitele se rozumí zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Specifikace prodávaných produktů
- V rámci naší podnikatelské činnosti se věnujeme prodeji různých produktů, které prezentujeme na webové stránce www.italskekuchyne.cz. Jedná se zejména o prodej kuchyňských setů a nábytku vyráběných na míru dle individuálních požadavků našich zákazníků.
- Naše webové stránky obsahují základní popis všech prodávaných produktů, vizualizace a základní ceny produktů. Nejedná se o internetový obchod s možností přímého nákupu. Veškerá prezentace produktů umístěná ve webových stránkách je výlučně informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně prezentovaného produktu. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
- Konečná cena produktu včetně veškerých souvisejících nákladů je kupujícímu vždy sdělena před uzavřením kupní smlouvy v rámci cenové nabídky, a to po zohlednění individuálních požadavků kupujícího spočívajících ve výběru materiálů, volbě konkrétních rozměrů a zpravidla také osobní konzultaci s kupujícím.
- Postup uzavření kupní smlouvy
- Kupující, který má zájem o zakoupení kteréhokoliv produktu z aktuální nabídky, má možnost prodávajícího se svou poptávkou kontaktovat prostřednictvím kontaktního formuláře na webových stránkách, telefonicky, e-mailem, či osobně v provozovně prodávajícího, přičemž současně specifikuje, jaký produkt by chtěl zakoupit. Prodávající následně na základě obdržené poptávky kupujícímu nabídne osobní konzultaci s uvedením volných termínů.
- Na osobní konzultaci prodávající seznámí kupujícího s veškerými parametry a charakteristikami produktů, o které kupující projeví zájem. Dále jej seznámí s cenou produktu včetně ceny dopravy, montáže a jakýchkoliv případných dalších poplatků nebo jiných souvisejících nákladů. Prodávající rovněž zodpoví jakékoliv dotazy kupujícího.
- V případě, že se kupující rozhodne vybraný produkt za dohodnutých podmínek zakoupit, prodávající připraví objednávku s rozpisem jednotlivých položek a návrh kupní smlouvy. Podpisem kupní smlouvy dochází ke vzniku smluvního vztahu spočívajícího v povinnosti prodávající dodat kupujícímu produkt za dohodnutých podmínek a povinnosti kupujícího za dohodnutých podmínek uhradit ujednanou cenu a produkt převzít.
- K podpisu kupní smlouvy dochází zpravidla provozovně (obchodních prostorech) prodávajícího. Není však vyloučeno uzavření smlouvy také formou komunikačních prostředků na dálku.
- Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smluv (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory apod.) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Cena produktů, platební a dodací podmínky
- Ceny produktů jsou vždy stanovovány individuálně na základě dohody mezi prodávajícím a kupujícím, přičemž se zohledňuje skutečnost, že produkty jsou vyráběny na míru, což znamená, že jsou přizpůsobeny specifickým požadavkům kupujících (např. rozměry, materiály, barvy, typy spotřebičů, uspořádání skříněk apod.)
- Platbu za produkty je možné provádět hotově, platební kartou nebo bankovním převodem na účet prodávajícího, dle volby kupujícího. Platba v hotovosti je však možná pouze do výše zákonem stanoveného limitu pro hotovostní transakce.
- Produkty jsou vždy dodávány na adresu uvedenou ve smlouvě, kterou specifikoval kupující.
- Právo spotřebitele na odstoupení od smlouvy
- Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem nebo od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory prodávajícího ve lhůtě čtrnácti dnů. Není-li dále stanoveno jinak, končí lhůta uplynutím čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy.
- Je-li předmětem závazku koupě zboží, končí lhůta uplynutím čtrnácti dnů ode dne, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo
- poslední kus zboží, objedná-li spotřebitel v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
- poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
- první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.
- Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od smlouvy o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám.
- Jestliže došlo k dotčení práv kupujícího, který je spotřebitelem, nekalou obchodní praktikou, kupující může vedle nároků plynoucích z občanského zákoníku
- odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy, nebo
- požadovat přiměřené snížení ceny v rozsahu odpovídajícím povaze a závažnosti nekalé obchodní praktiky.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy podle odstavce 5.4. písm. a), prokáže-li prodávající, že je to s ohledem na předmět smlouvy, povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.
- Kupující může v případě vzniku práva na odstoupení od smlouvy od smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu. Kupující může pro odstoupení od smlouvy využit také vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu těchto obchodních podmínek. V případě využití vzorového formuláře prodávající potvrdí bez zbytečného odkladu v textové podobě jeho přijetí.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět (podle toho, co nastane dříve).
- V případě odstoupení od kupní smlouvy je kupující zakoupené zboží povinen zaslat nebo předat prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředků komunikace na dálku, výši nákladů spojených s vrácením zboží, nemůže-li být pro svou povahu vráceno obvyklou poštovní cestou.
- V případě odstoupení od kupní smlouvy je prodávající oprávněn jednostranně započíst nárok na náhradu škody vzniklé na zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Práva spotřebitelů z vadného plnění
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména ustanoveními § 1914 a násl. občanského zákoníku a zákonem o ochraně spotřebitele.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví,
není-li technických norem, - věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo
mít vliv; - je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži (nebude-li instalace realizována prodávajícím) a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat;
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.
- Ustanovení čl. 6.3 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.
- Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající.
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.
- Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
- Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí, případně i po této době v rámci trvání záruky za jakost, je-li prodávajícím poskytována. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, záruční doba neběží po dobu, kdy kupující nemůže věc užívat.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady, případně vadu odstraní v místě montáže, nebude-li převzetí s ohledem na charakter věci možné.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s odst. 6.9. obch. podmínek;
- se vada projeví opakovaně;
- je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
- Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci:
- elektronicky e-mailem na adresu: info@italskekuchyne.cz;
- elektronicky prostřednictvím datové schránky ID: jnxa6eg;
- telefonicky na telefonním čísle: +420 771 170 031;
- ve svém sídle, případně kterékoliv provozovně, pokud byla či bude zřízena;
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí uvedené lhůty může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
- Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
- Záruka za jakost
- Záruční doba na kuchyňské sety poskytnutá prodávajícím činí šedesát (60) měsíců, nebylo-li ve smlouvě ujednáno jinak záruční doba začíná běžet dnem, kdy je kuchyňský set předán kupujícímu. Záruka za jakost se nevztahuje na spotřebiče, které jsou součástí dodávky. Záruka za spotřebiče je uváděna dle výrobce spotřebiče.
- Další informace a práva a povinnosti smluvních stran
- Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícím vázán žádnými kodexy chování podle § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku. Prodávající nicméně prohlašuje a zavazuje se, že dodržuje zásadu zákazu diskriminace na základě pohlaví, rasy, etnického původu, náboženství, sexuální orientace, zdravotního postižení, věku nebo jiných zákonem chráněných charakteristik. Prodávající přistupuje při prodeji zboží a poskytování služeb ke všem kupujícím stejně a férově. Žádný z kupujících není upřednostňován na úkor jiného kupujícího. Prodávající respektuje a dodržuje všechny relevantní zákony týkající se rovných příležitostí a zákazu diskriminace.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím e-mailové adresy info@italskekuchyne.cz. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího prodávající zašle na jeho
e-mailovou adresu. - K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze smluv je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím, který je spotřebitelem.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k podnikatelské činnosti na základě svého živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
- Ochrana osobních údajů
- Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění smlouvy, pro účely jednání o smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím zvláštního dokumentu.
- Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů.
- Doručování písemností
- Kupující souhlasí s doručováním písemností na jeho e-mailovou adresu.
- Závěrečná ustanovení
- Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).
- Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
- Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smlouvy. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě mají vždy před obchodními podmínkami přednost.
- Tyto obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
- Smlouva včetně obchodních podmínek je prodávajícím archivována v elektronické podobě a není spotřebiteli přístupná.
- Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy a pro uplatnění práv z vadného plnění (reklamace).
Obchodní podmínky verze 1.0 ze dne 30. srpna 2024 Karel Vrzáček, jednatel
Corelli Design s.r.o.
příloha 1. Formulář pro reklamaci
příloha 2. Formulář pro odstoupení od smlouvy